Valokeilassa

Seiko Presage Classic Series SPB529 on Tyyliniekan pukukello

Japanilaiset Seiko ja Regal yhdistivät voimansa luoden esteettisesti kauniin...

Isänpäivä 2025 – viisi lahjavinkkiä Hovisepiltä

Isänpäivä tekee tuloaan ja kokosimme yhdessä Hoviseppien kanssa viisi...

Santos de Cartier täydentyi kahdella mallilla

Kirjoitin aiemmin unelmieni kellosta, joka on Cartier Santos. Tuolloin...

Miksi Hovisepät on Suomen paras kellokauppa?

Sain mielenkiintoisen juttuidean, jossa minua pyydettiin kertomaan perustellen miksi...

Uusimmat

Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph uudistui sporttisempaan suuntaan

Ruotsalainen Sjöö Sandström esitteli kesällä sporttisemmaksi uudistuneen Royal Steel...

Kun rumasta ankanpoikasesta kasvoi joutsen – BMW E9 on yksi autohistorian onnistuneimpia faceliftejä

Faceliftinä tunnetut autojen kasvojenkohotukset onnistuvat valitettavan usein viemään alkuperäisen designin huonompaan suuntaan, mutta tähänkin sääntöön löytyy poikkeuksensa. Yksi niistä on E9-korikoodia totteleva BMW:n coupé yli puolen vuosisadan takaa.

Ferrari teki uuden yksittäiskappaleen – SC40 toimii kunnianosoituksena legendaariselle F40:lle

Ferrari F40 on yksi maranellolaismerkin ikimuistettavimpia autoja ja myös viimeinen malli, jolle itse Enzo Ferrari ehti antaa siunauksensa tuotantoon. F40:n suora perillinen Ferrarin hyperautojen sarjassa on vuosi sitten esitelty F80, mutta Ferrari on lisäksi kehittänyt kaikessa hiljaisuudessa toisenlaista kunnianosoitusta 1980-luvun superautolegendalle.

Seiko Presage Classic Series SPB529 on Tyyliniekan pukukello

Japanilaiset Seiko ja Regal yhdistivät voimansa luoden esteettisesti kauniin...

Tämä SL-Mersu on seissyt ajamattomana 43 vuotta – nyt auto kaivettiin esille

Vuonna 1971 esitelty R107-sukupolven Mercedes-Benz SL ei ole yhtä siro ilmestys kuin Pagoda-lempinimellä tunnettu edeltäjänsä, mutta Dallas-Mersunakin tunnettu R107 osoittautui varsin ajattomaksi automalliksi. Tämän sukupolven SL:ää valmistettiin nimittäin peräti 18 vuoden ajan, kunnes viestikapula siirtyi paljon modernimmalle R129:lle vuonna 1989.

Tämä auto on kaikkien aikojen huomaamattomin ”Ferrari” – Lancia Thema 8·32:ta vauhditti veekasi suoraan Maranellosta

Italian autojätti Fiat ja tuolloin vielä saapasmaan valtion omistuksessa ollut Alfa Romeo päättivät 1980-luvun alussa lyödä hynttyynsä yhteen uuden ylemmän keskiluokan sedanin kehittämiseksi. Myöhemmin joukkoon liittyi mukaan vielä ruotsalainen Saab, jolloin projekti sai Tipo 4 -nimen siinä mukana olleen neljän automerkin mukaan.

Sponsoroitu